Dolomietjes-reismee.nl

Venetie tot Pisa via Florance

Dag meereizigers,

We zijn nu in Pisa en hebben net de scheve toren bekeken en zitten achter een biertje. In Venetie hadden we een hotel net buiten de stad en zijn 's morgens met de bus naar Venetie gegaan. Eerst een plattegrond gekocht en toen gaan wandelen. Naar o.a. het Marco Polo plein waar we even heel kort op een terrasje hebben gezeten. De ober legde de menukaart neer en de bier koste 13,50 euro per glas en een Cappecieno 17,50 euro We maakten ons gouw uit de voeten en hebben een terrasje met een bierprijs van 6,50 euro gevonden. Toen nog een bootje huren voor 4 personen 120 euro, 3 kwartier door de grachten varen. Dit hebben we weer gezien. De route naar Florance ging door een vlak landbouwgebied tot Toscane, waar we weer enkele Passen hebben genomen. Even Florance doorgereden en ff gestopt voor de foto en toen door naar Pisa. De toren staat 10% uit het lood. Wel mooi van wit marmer gebouwd. De reis morgen gaat naar Monaco. 350 km. Voor de boeg. Het hotel hebben we net geboekt. Tot een volgende reisverslag...

Groeten, Jeroen, Wilfred, Roel en Geert.